Opis projektu realizowanego w ramach eTwinningu
Nazwa projektu – Oh my sweet hometown
Czas trwania projektu – wrzesień 2011 – czerwiec 2012
Cel projektu
Celem projektu jest prezentacja własnego środowiska lokalnego – szkoła, miejsce
zamieszkania oraz poznanie środowisk lokalnych, z których pochodzą inni
uczestnicy projektu.
Formy realizacji
Uczestnicy projektu, działając według ustalonego harmonogramu,
przygotowują prezentacje dotyczące tematów związanych ze środowiskiem lokalnym,
które zostały wyszczególnione w harmonogramie np. szkoła, zabytki, postacie
historyczne, legendy związane z miejscem zamieszkania. Opracowując prezentacje
uczestnicy korzystają z technologii informatycznych. Prezentacje mogą przybierać
formę galerii zdjęć, pokazu slajdów, filmów, dokumentów tekstowych itd.
Przygotowany materiał zostaje zaprezentowany na stronie internetowej – twinspace,
która jednocześnie stanowi platformę do komunikacji oraz współpracy między
uczestnikami projektu.
Uczestnicy projektu
W projekcie biorą udział szkoły z 6 krajów Europy. Z PSP nr 7 w
Żaganiu w projekcie uczestniczy 2 nauczycieli oraz 6 uczniów. Nauczyciele mają
za zadanie wspierać i koordynować pracę uczniów przygotowujących prezentacje. W
szkole regularnie odbywają się spotkania zespołu biorącego udział w projekcie. W
trakcie spotkania omawiany jest sposób realizacji zadań oraz przydzielane są
obowiązki.
Z materiałami przygotowanymi w ramach projektu można zapoznać
się:
http://new-twinspace.etwinning.net
nazwa użytkownika - (Username) - obserwator
hasło -(Password) - psp7
Projekt -„MATEMATYKA INNEGO WYMIARU”
W roku szkolnym 2011/2012 uczniowie
naszej szkoły przystąpili do projektu matematycznego pt. „MATEMATYKA INNEGO
WYMIARU – organizacja Matematycznych Mistrzostw
Polski Dzieci i Młodzieży” realizowanego przez Firmę ELITMAT na podstawie umowy
z Ministerstwem Edukacji Narodowej , który jest współfinansowany ze środków Unii
Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Celem głównym projektu jest poprawa
wizerunku matematyki i zwiększenie zainteresowania uczniów szkół poprzez
opracowanie i wdrożenie innowacyjnego programu nauczania.
Koordynatorami projektu są nauczyciele
matematyki pani Renata Sofroniuk i pani Iwona Budziłło. Do projektu zgłosiło się
49 uczniów z klas IV-VI. Uczniowie po zarejestrowaniu się na stronie
internetowej powyższego projektu mają dostęp do różnorodnych zadań
matematycznych. Realizator projektu dostarczył również dla każdego uczestnika
zbiór zadań. Mamy nadzieję, że udział w tym projekcie pomoże uczniom w
zrozumieniu praw matematycznych i usystematyzuje zdobytą wiedzę.